Szkolenia otwarte

Tytuł szkolenia:

Korekty finansowe za naruszenie PZP (z uwzględnieniem nowelizacji) w projektach unijnych

Kiedy:
data
21.11.16
1 dzień
Gdzie:
mapa
Dlaczego warto ?

Praktyka kontroli i procedura zwrotu środków

Opis szkolenia:

Grupa docelowa
1.    Pracownicy instytucji zarządzających, instytucji pośredniczących oraz instytucji wdrażających programy operacyjne i regionalne programy operacyjne odpowiedzialni za kontrolę projektów, kontrolę zamówień publicznych w ramach projektów oraz zwrot środków unijnych.
2.    Beneficjenci środków unijnych zagrożeni i potencjalnie zagrożeni zwrotem środków unijnych ze względu na nałożenie korekt finansowych za naruszenia ustawy Prawo zamówień publicznych.

Cel szkolenia
1.    Celem szkolenia jest uposażenie pracowników IZ, IP, IW w niezbędną wiedzę potrzebną do prawidłowego nałożenia i ustalenia wartości korekty finansowej za naruszenie Pzp, ustalenia właściwej procedury zwrotu środków oraz obowiązującego katalogu dodatkowych sankcji wobec Beneficjenta, w tym w zakresie obowiązku poinformowania odpowiednich organów państwa o występujących naruszeniach.
2.    Celem szkolenia jest uzyskanie przez Beneficjentów wiedzy w jaki sposób IZ, IP, IW powinna nałożyć i ustalić wartość korekty finansowej za naruszenie Pzp. Powyższe pozwoli na skuteczną ochronę swoich interesów tak w toku postepowania kontrolnego jak i postępowania administracyjnego w przedmiocie zwrotu. Ponadto Beneficjenci zostaną zapoznani z katalogiem wszystkich sankcji, które grożą za niewłaściwą realizację projektu unijnego oraz dowiedzą się jak ich uniknąć.

Forma prowadzenia szkolenia
Szkolenie prowadzone będzie w formie wykładu z nieograniczoną możliwością zadawania pytań prowadzącemu. Cały zakres szkolenia omówiony będzie na podstawie występujących w praktyce problemów. 

Trener:
Program:

I.    Charakter prawny korekty finansowej

1.    Korekta finansowa jako kara umowna zastrzeżona w umowie o dofinansowanie
2.    Korekta finansowa jako przedmiot decyzji administracyjnej
3.    Korekta finansowa jako element decyzji z art. 207 ufp
4.    Od czego zależy charakter prawny korekty finansowej – czy może być on zmienny w zależności od występującej sytuacji w sprawie?
5.    Jak charakter korekty finansowej definiują sądy?
6.    W jaki sposób charakter prawny korekty finansowej wpływa na obowiązki instytucji nakładającej korektę finansową?
7.    Jakie błędy w tym zakresie najczęściej popełniają instytucje przyznające dofinansowanie unijne?
8.    W jaki sposób charakter prawny korekty finansowej wpływa na środki ochrony prawnej dla beneficjentów chcących uniknąć korekty finansowej?

II.    Etap realizacji i podstawa prawna nałożenia korekty finansowej

1.    Na jakich etapach realizacji projektu instytucja może nałożyć na beneficjenta korektę finansową?
2.    Na jakiej podstawie prawnej instytucja powinna nałożyć korektę finansową?
3.    Czy instytucja może nałożyć korektę finansową stosując wyłącznie taryfikator korekt finansowych?
4.    W jakiej formie powinna być nałożona korekta finansowa?
5.    Jakie błędy w tym zakresie najczęściej popełniają instytucje przyznające dofinansowanie unijne?
6.    Jak skutecznie podnieść zarzuty względem instytucji, która nałożyła korektę  finansową w oparciu o wadliwą podstawę prawną?

III.    Naruszenie Pzp podstawą nałożenia korekty finansowej

1.    Czy każde naruszenie Pzp niesie za sobą korektę finansową?
2.    Za jakie naruszenia Pzp instytucja powinna nakładać korekty finansowe a jakie naruszenia powinny być wolne od korekt finansowych?
3.    W jaki sposób w systemie korekt finansowych naruszenie Pzp wiąże się z wystąpieniem nieprawidłowości?
4.    Czy wskazanie naruszenia poszczególnego przepisu Pzp w taryfikatorze korekt finansowych stanowi wystarczającą przesłankę do nałożenia korekty finansowej?
5.    W jaki sposób instytucja nakładająca korektę finansową powinna uzasadnić jej nałożenie, aby ta była nałożona w sposób prawidłowy?
6.    Jakie błędy w tym zakresie najczęściej popełniają instytucje przyznające dofinansowanie unijne?
7.    Jaką argumentację powinien podjąć beneficjent aby uchylić korektę finansową?
8.    Nowelizacja Pzp a korekty finansowe 

IV.     Ustalenie wartości korekty finansowej

1.    Na podstawie jakich zasad instytucja powinna ustalić wartość korekty finansowej?
2.    Jak ustalenie wartości korekty finansowej wygląda w praktyce?
3.    Wedle, której wersji taryfikatora nałożyć korektę finansową jeżeli ten zmienił się w toku realizacji projektu lub w toku prowadzonej kontroli?
4.    Jakie błędy w tym zakresie najczęściej popełniają instytucje przyznające dofinansowanie unijne?

V.    Procedura zwrotu środków

1.    Od czego zależy zastosowanie przez instytucję cywilnej lub administracyjnej procedury zwrotu środków?
2.    Czy możliwe jest aby w jednej sprawie dopuszczalne dla beneficjenta były zarówno cywilne jak i administracyjne środki zaskarżenia korekty finansowej?
3.    W jaki sposób instytucja powinna przeprowadzić procedurę zwrotu środków – na jakich zasadach powinna się opierać?
4.     Jakie błędy w tym zakresie najczęściej popełniają instytucje przyznające dofinansowanie unijne?

VI.     Dodatkowe sankcje występujące przy korekcie

1.    Odsetki liczone jak dla zaległości podatkowych kiedy występują i jak je naliczać?
2.    Wykluczenie beneficjenta z możliwości otrzymywania dofinansowania unijnego na okres 3 lat
3.    Odpowiedzialność z tytułu naruszenia dyscypliny finansów publicznych
4.    Odpowiedzialność karna

CENA SZKOLENIA OBEJMUJE:

  • klimatyzowana sala szkoleniowa w centrum Krakowa
  • szkolenie realizowane przez praktyka Eksperta ZEM
  • przerwy kawowe
  • autorskie materiały szkoleniowe
  • certyfikat
  • pomoc opiekuna szkolenia przez cały czas pobytu w Krakowie - doradzamy, jak milo i efektywnie spędzić czas po szkoleniu

Udostępnij:

Kontakt ws. szkolenia:

Aneta Sowińska-Dudek Manager ds. szkoleń
511-624-964

Zgłoszenie
Miasto:
Termin szkolenia:
21.11.16
Inwestycja:
450 PLN netto
Rabat:
2 uczestników - 5%
3 uczestników - 10%
więcej - porozmawiajmy
Masz pytania?
Zadzwoń lub napisz!

Zaufało nam już ponad 10 000 FIRM I INSTYTUCJI